راه اندازی خط تولید در شرکت سنگ و فولاد هرمزگان


با راه اندازی خط تولید در شرکت سنگ و فولاد هرمزگان

نیاز کارخانه های جنوب کشور به بنتونیت مرتفع می شود

شرکت سنگ و فولاد هرمزگان در جهت تکمیل زنجیره صنایع نیازهای فرادستی فولاد کشور در شکل‌گیری قطب فولاد در استان هرمزگان نقش مهمی دارد؛ سنگ و فولاد هرمزگان در ابتدا تنها تولید کننده و عرضه کننده آهک کلسینه به عنوان بخش خصوصی در استان هرمزگان بود اما در ادامه با راه اندازی خط تولید بنتونیت در شرکت سنگ و فولاد هرمزگان نیاز کارخانه های جنوب کشور در این خصوص به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت سنگ و فولاد هرمزگان، در خصوص خط تولید بنتونیت، عنوان کرد: این شرکت در سال جهش تولید با تدوین استراتژی توسعه سبد محصولات، خط تولید بنتونیت را با همت پرسنل متخصص و پرتلاش خود به بهره برداری رساند. شرکت سنگ و فولاد هرمزگان در راستای ماموریت خود به عنوان سازمانی سرامد با تامین اقتصادی نیاز شرکت های منطقه در جهت توسعه پایدار منطقه به ایفای نقش می پردازد.

غلام زاده افزود: خط تولید بنتونیت ظرفیت تولید این محصول تا ٥٠ هزار تن در سال را دارد و با افزایش تقاضا و توسعه بازار سعی در رسیدن به ظرفیت اسمی دارد، در حال حاضر متقاضی اصلی خط تولید بنتونیت، شرکت مادکوش است که در حال تست گرم هستند و زمانی که مادکوش به تولید پایدار برسد، به همان نسبت افزایش تقاضایشان، تولید را افزایش می دهیم.

وی در ادامه بیان کرد: استقرار شرکت سنگ و فولاد هرمزگان در منطقه‌ ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از یک سو نزدیکی به بخش بزرگی از بازار هدف داخلی را به دنبال داشته و از سوی دیگر استفاده از مزایای مناطق ویژه اقتصادی فرآیند صادرات محصول تولیدی را تسهیل می کند.

غلام زاده خاطرنشان کرد: ما برای شرکت برنامه صادراتی داریم و به دنبال برندسازی برای کسب سهم در بازار صادراتی هستیم، کشورهای مدنظر ما امارات، عمان و هند هستند که پتانسیل همکاری با شرکت هایشان را داریم.

مدیرعامل شرکت سنگ و فولاد هرمزگان اضافه کرد: این شرکت به عنوان بزرگترین کارخانه تولید آهک و بنتونیت جنوب کشور، علاوه بر تولید سالانه ۵۰ هزار تن بنتونیت، دارای خطوط تولید آهک کلسینه و هیدراته است که با توجه به طرح های توسعه در آینده ظرفیت تولید آن به  ۱۵۰ هزار تن درسال افزایش می‌یابد.

غلام زاده با اشاره به اینکه خط تولید بنتونیت ظرفیت تولید این محصول تا ٥٠ هزار تن در سال را دارد، افزود: در برنامه توسعه تولید آهک با نصب کوره چهارصد تنی در روز آهک کلسینه به افزایش تولید این محصول دست خواهیم یافت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

00987633592278